TV Mania

Tot ce merită să știi despre televiziune

Malaysian 370

„Ce s-a întâmplat cu Malaysian 370?”, pe 8 martie, la National Geographic

27 February 2015

Pe 8 martie, postul National Geographic difuzează în premieră documentarul „Ce s-a întâmplat cu Malaysian 370?”. La un an de la dispariția avionului din cursa 370 a Malaysian Airlines, National Geographic Channel anchetează ipoteze a ceea ce s-a întâmplat…

 malaysian 370

Este povestea care a șocat lumea: un avion a dispărut cu toți cei 239 de pasageri și membri ai echipajului. Nu au existat mesaje din partea piloților, nici semnale care să indice o situație de urgență și nu există o epavă a avionului. În documentarul „Ce s-a întâmplat cu Malaysian 370?”, experții în anchete aeronautice examinează atent probele actuale și documentele oficiale.

Boeing 777 este unul dintre cele mai automatizate avioane din lume. Cursa 370 a Malaysian Airlines trebuia să treacă prin coridorul de aer ce traversează zona de nord-est deasupra golfului Thailandei, înainte de a-și continua traseul către Beijing. Acest zbor durează aproximativ șase ore. După 20 de minute de la decolare, avionul atinge altitudinea de croazieră de 10600 de metri. Echipajul, de aici înainte, monitorizează pilotul automat până când sunt gata de aterizare. Controlorii din Kuala Lumpur urmăresc avionul doar atâta vreme cât acesta se află în spațiul aerian malaiezian. Când avionul traversează golful Thailandei, controlorii din Vietnam preiau monitorizarea. Controlorul din Kuala Lumpur face o ultimă transmisiune la ora 1:19 am. Echipajul trebuie să contacteze controlorii vietnamezi în mai puțin de un minut. Însă, cursa 370 nu a trasmis niciun semnal nici după 19 minute mai târziu. Avionul a dispărut fără urmă. Ce s-a întâmplat?

 

Eroare umană?

Avionul a fost deturnat?

Incendiu la bord?

Depresurizare?

Sau ceva mult mai sumbru?

 

În acest documentar, cei mai buni experți analizează o varietate de teorii încercând să explice ce s-ar fi putut întâmpla.

Malcolm Brenner, recunoscut ca unul dintre experții internaționali de seamă în determinarea cauzelor dezastrelor aviatice, spune: ”Acest accident a captat atenția lumii cum nu am văzut în 40 de ani de carieră în aviație.”

O echipă londoneză a realizat o descoperire surprinzătoare examinând datele din satelit care sugerează că avionul a zburat mai multe ore după pierderea contactului cu turnul de control. Analiza atentă a probelor a revelat că zborul 370 a executat trei ture înainte de ultima comunicare prin radio, mai întâi o tură spre stânga, apoi încă două, îndreptând avionul spre vest, apoi spre sud înspre Antarctica.

Pentru Malcolm Brenner, aceste ture sugerează că cineva din cockpit a deviat intenționat avionul de la cursa stabilită. Luând în considerare toate probele, echipa de experți încearcă să stabilească ce ar fi putut provoca avionul să traverseze oceanul Indian.

Ți-a plăcut acest articol? Dă-ne LIKE pe Facebook.
Loading...