Urmareste-ne pe
TV Mania

Tot ce merită să știi despre televiziune

Carrie Coon   the leftovers

EXCLUSIV | Carrie Coon („The Leftovers”): „Cu cât trăiesc mai mult, familia mea, prietenii, ei sunt tot ce contează, restul sunt înflorituri”

2 May 2017

Actrița Carrie Coon, cea care interpretează rolul Nora Durst în „Cei rămași” / „The Leftovers” (2014), ne-a vorbit despre sezonul al treilea la serialului. „Cei rămași” este difuzat de HBO, în fiecare luni, de la ora 20.00.

 

La începutul sezonului 2, părea că Nora reusește să fie stabilă… Dar acum lucrurile nu mai par să stea așa.

Carrie Coon: Nu. Se prefăcea că e bine și a fost o tentativă foarte delicată.

 

Când ți-au spus că sezonul ăsta o să fie filmat în Australia?

Carrie Coon: Am auzit zvonuri despre asta. Însă pe ultima sută de metri am aflat că urma să mergem acolo. Cu câteva săptămâni înainte să începem filmările, am primit confirmarea că ne vom muta acolo. Ceea ce e o bătaie de cap destul de mare dacă ai o viață și ai un soț, pe care l-am întrebat: „O să poți veni cu mine?”. Dar ce mare bucurie a fost să merg acolo, să pot călători în acest fel pentru job. În plus, îmi place să călătoresc. Sunt în mod natural o persoană foarte curioasă și nu fusesem niciodată în Australia. Soțul meu fusese în Sydney, cu „Ținutul din mijlocul verii”, dar niciodată în Melbourne. E un oraș grozav. Este un oraș cu adevărat grozav. Mi-a lăsat senzația cartierului meu din Chicago, într-un mod grozav. E atât de relaxat. Am stat în Fitzroy și a fost atât de frumos. Personajele experimentează un loc nou, iar noi treceam prin același lucru, iar asta a fost foarte stimulant. Cred că a fost foarte bine pentru muncă să fim acolo.

 

Crezi că schimbarea locurilor a ajutat povestea – de la New York-ul curat la Austin și apoi în sălbăticia din Australia?

Carrie Coon: Da, am avut vreme extremă în fiecare loc. În New York am avut iarnă extremă, în Austin căldură extremă, după care am avut inundații biblice în Australia, ceea ce a fost neașteptat. Eram într-un oraș mic și oamenii de acolo ne-au spus că nu mai plouase atât de mult de 30 de ani. A fost o nebunie. Se pare că serialul poate să existe numai în condiții extreme. E incredibil.

Din păcate, nu am avut ocazia să filmez în locurile cele mai uluitoare din punct de vedere vizual. Multe lucruri nu făceau parte din povestea mea, așa că am ratat multe. Chiar si așa, am mers în Queensland și la Cape Tribulation. Este superb. Apa e numai bună pentru baie, dar n-ai cum să intri în ea din cauza crocodililor de apă sărată care te pot mușca.

Gluma despre Australia este că totul o să te omoare, iar asta e adevărat. Serialul încearcă să mă ucidă. Serialul, cu siguranță, încearcă să-l omoare pe Justin. Săracul Justin.

 

În primele sezoane, aveam impresia că Nora are o perspectiva mai realistă, nu încă cinică, dar e în drum spre asta…

Carrie Coon: Da, e sceptică.

 Vezi galeria foto >

Are și cea mai bună replică din tot serialul, când spune „Ei bine, dacă nu poți să ai simțul umorului în privința faptului că ești Mesia, atunci o să avem o problemă…”

Carrie Coon: Îmi place asta. Așa face soțul meu față problemelor complicate – suntem foarte sarcastici.

 

Apoi însă pare să își schimbe complet părerea când crede această idee nebunească care poate are potențial să-i permită să-și vadă copiii din nou…

Carrie Coon: Este interesant – bineînțeles că își spune că motivul pentru care merge acolo este ca să scoată la iveală această escrocherie periculoasă. Cu toții știm că merge acolo pentru că există posibilitatea să-și vadă copiii din nou. Când e vorba de Nora, având în vedere toate lucrurile prin care a trecut, propria ei anihilare nu mai este atât de înfricoșătoare. Într-un fel, pare să accepte un fel de sinucidere. Acceptă că acela ar putea fi sfârșitul. Dar nu contează. Pentru că toate lucrurile prin care a trecut sunt mult mai groaznice decât confruntarea acelei realități, așa că nu o mai pot afecta. Inclusiv uciderea ei. Într-un fel, nu contează dacă ea crede acel lucru sau nu pentru că fie își vede familia, fie moare, deci nu contează.

 

Crezi că asta e esența serialului, că nimic nu are sens dacă nu-i avem aproape pe cei dragi? Așa cum spune Laurie, „toți am dispărut”?

Carrie Coon: Da, nu cred că îți faci un înțeles de unul singur, cred că acest lucru se construiește între oameni. Cu cât trăiești mai mult – primești premii, ai un job bine plătit, orice crezi că îți dorești, niciodată nu îți oferă satisfacție dacă e ceva fizic. Acele lucruri nu oferă satisfacție. Deci ce altceva ar putea merita? Cu cât trăiesc mai mult, oamenii, familia mea, prietenii, soțul meu – ei sunt tot ce contează, iar restul sunt înflorituri.

 

De ce crezi că Nora și Kevin nu pot construi acest lucru împreună?

Carrie Coon: În anumite momente reușesc asta. Relația lor e construită pe onestitate brutală. Sezonul 2 începe chiar plin de speranță, când își construiesc familia. Însă în sezonul 3, o vedem pe Nora, care se preface din nou că este bine. Nu examinează trauma emoțională adusă de pierderea lui Lily. De fiecare dată când nu comunică, relația lor e în pericol. La asta se adaugă aniversarea și greutatea circumstanțelor externe – au măcar o șansă să supraviețuiască? Așa e întrebarea – cum învinge dragostea?

 

Lipsa lor de comunciare e extremă în anumite momente…

Carrie Coon: Cred că cei mai mulți oameni trec prin perioade reușite în relație. Toți am avut relații nereușite care rezultă din lipsa de comunicare. Singura căsnicie care o să funcționeze este cea foarte sinceră. Indiferent cum ajungi acolo.

 

Nora se protejează din cauza pierderilor? Crezi că nu vrea să se apropie prea mult de frică să nu-l piardă și pe Kevin?

Carrie Coon: Cred că asta e inevitabil o parte din problemă, nu? Trebuie să fie foarte greu să cultivi, să investești energie într-o relație, când știi că există posibilitatea ca totul să dispară. Însă acea posibilitate întotdeauna există, doar că nu suntem tot timpul conștienți de acest lucru. Asta e interesant la serial – dacă oamenii sunt deschiși, îi forțează să se confrunte cu acest gen de întrebări.

Ca persoană, ca actor care lucrează la acest serial, efectul este că te pune în acel spațiu timp de șase luni. Damon te confruntă în mod constant cu propria ta criză existențială, lucru care este terifiant și satisfăcător în același timp. Ăsta a fost geniul personajului creat de Tom în carte – Nora se simte, de fapt, cea mai liberă când familia ei dispare. Identitatea i-a fost luată complet și ea are opțiunea să plece și să o ia de la capăt.

Ce este șocant este că avem această opțiune tot timpul. Te poți ridica și poți ieși din cameră chiar acum și nimeni nu te va mai vedea vreodată. O poți face. Toți putem și niciodată nu o facem. Cred că e fascinant. De asta este întotdeauna această tensiune în Nora, această idee de a dispărea în orice moment.

Fizic, această posibilitate există în lumea lor. Ea ar putea să se reconstruiască, pentru că și-a dat seama că identitatea este condiționată de oamenii din jurul ei.

 

La sfârșitul primului episod al acestui sezon, vedem că e posibil să-și fi schimbat identitatea din nou la un moment dat. A fost o scenă destul de dramatică – m-am uitat la ea de patru ori ca să-mi dau seama dacă e ce credeam eu că e. A fost o surpriză pentru tine când ai citit scenariul?

Carrie Coon: Am făcut câteva teste cu acel machiaj când eram în Texas. După care am mers în Australia și am filmat câteva părți puțin mai târziu. Dar când am vorbit prima oară despre scenă, când încercau să stabilească look-ul, habar n-aveam care era motivul. Nu știam nimic despre motiv. Mi-au spus că vor face un machiaj care să mă îmbătrânească și m-am întrebat „Ce se întâmplă?”. Așa că mult timp nu am știut ce o să se întâmple. Tot primeam niște indicii de la Mimi sau Damon. Sau de la un regizor care citise un episod pe care nu-l citisem încă și m-a întrebat ce părere am despre el. I-am zis că nu îl citisem încă. Așa că toată lumea era cu un pas înaintea mea. Cred c-a fost un mod bun de a experimenta momentul. Nu știam cum am ajuns acolo. În plus, știam că atunci încă era în viață, dar trecea printr-un întreg proces cu acest presupus scandal, nu știam cum vom lega momentele. Până am primit episodul.

 

Este un serial atât de complex, cu multe straturi, cu atâtea scene din trecut și viitor. Au fost momente când ai crezut că va trebui să îl întrebi pe Damon ce se întâmplă?

Carrie Coon: Damon și cu mine ne-am înțeles întotdeauna. Foarte rar am contestat ceva dat de el. Pentru că eu cred că suntem acei doi oameni care o cunosc pe Nora cel mai bine. Damon privește lucrurile în profunzime, când vorbești cu el poți afla niște informații importante. Nu am profitat de asta la fel de mult ca alți oameni, pentru că eu cred că mereu am știut în ce punct se află, ce căuta.

A fost un singur moment în sezonul al doilea, când Nora a plecat. Când ia bebelușul și pe Mary (interpretată de Janel Maloney) și pleacă. A trebuit să vorbesc cu el, pentru că acea decizie nu avea sens. Faptul că ea îl abandona pe Kevin nu avea sens. Iar el a reușit să clarifice lucrurile, să mă ducă într-un punct în care să fiu ok cu acea decizie. Dar atunci a fost singurul moment când am simțit că serialul este condus de intrigă și nu de personaj.

Chiar și în episodul final, știam cum arată totul. Când scenariul este specific și are profunzime, când tot ce ai nevoie este pe pagină – asta este cea mai organică construcție a personajului pe care o poți face și întotdeauna am simțit asta în relația cu Damon. Dar este ceva foarte special, sunt sigură că lucrurile nu vor sta la fel la toate proiectele la care voi lucra în viitor.

 

Acest sezon pare să fie sincronizat incredibil în ceea ce privește contextul politic…

Carrie Coon: Da, e profetic. Lumea a prins din urmă serialul. Din păcate, nu cred că e modul în care-l promovăm, ci e mai degrabă un serial despre durerea colectivă, care mi se pare că este un balsam util în momentul de față. Perioada de final este mai actuală ca niciodată. Așa că sper că oamenii vor găsi sprijin în serialul nostru. Damon cu siguranță a filtrat energia lumii în care trăia și, inevitabil, arta va reflecta acele vremuri.

 

Tracțiunea dintre religie și politică, extrema dreapta și cea stângă pare să fie foarte actuală, nu crezi?

Carrie Coon: Absolut. Războiul dintre concepțiile laice și dreapta mai extremă este fascinant acum. Pentru că niciuna din părți nu are răspunsurile pentru ce se întâmplă. În țara mea, tensiunea e mare. Inevitabil, ceva de genul ăsta o să reflecte acest lucru, din cauza sistemelor de credință și întrebării asupra felului în care distorsionează modul în care privim realitatea sau adaugă ceva în plus și cum le folosim ca să luăm decizii.

 

Munca la acest serial a schimbat natura crezurilor tale existențiale?

Carrie Coon: Aș spune că n-a făcut decât să le invite și să le continue. Fie că își pun aceste întrebări conștient sau inconștient, oamenii își pun aceste întrebări. Ce facem aici? – asta este întrebarea fundamentală. Care este scopul nostru? Dacă nu avem unul, cum îl creăm? Ar trebui să ne construim un scop? Dacă viața e goală și fără sens, este acest lucru eliberator sau terifiant? Chiar de când eram mică, aveam coșmaruri, mă trezeam noaptea și spuneam „ok, deci când se întoarce Iisus?”. Aveam șase ani, părinții îmi spuneau că nu o să se întoarcă cât o să fiu în viață și îi întrebam cum de știu asta. N-ai cum să știi așa ceva. Dar chiar credeam că nu o să îmi trăiesc viața din plin pentru că Iisus o să se întoarcă, atât de terifiant era pentru mine acest gând. Întotdeauna am avut probleme din cauza asta. Am fost complet cufundată în credința mea când eram mică și asta pentru mult timp. După care am început să am o altă comunicare cu credința mea, iar acum nu mai sunt atât de sigură. Nu m-am hotărât la nimic. Natura mea este să fiu curioasă și sceptică și interesată de fapte și știință. Și de asemenea înțeleg că există lucruri pe care nu le pot explica și pe care nu le pot întelege. Să pretindem că putem face toate astea ar fi o dovadă incredibilă de orgoliu și vedem deja unde ne-a dus asta.

 

Foto: © 2017 Home Box Office, Inc. All rights reserved

Ți-a plăcut acest articol? Dă-ne LIKE pe Facebook.
Loading...

Articole similare