Urmareste-ne pe
TV Mania

Tot ce merită să știi despre televiziune

Alexandra Cousteau and  farmer Ter Singh making organic pesticide _ 2015

National Geographic Channel și C&A: “De dragul modei”

21 April 2016

Cu ocazia premierei “De dragul modei”, difuzate de National Geographic Channel în Europa, Alexandra Cousteau, principal activist internațional pentru problemele apei și sustenabilitate, și Jeffrey Hogue, director de sustenabilitate al lanțului internațional de modă retail C&A, au subliniat necesitatea unei schimbări de paradigmă în lanțul valoric al bumbacului. ”Aproximativ jumătate din toate hainele produse la nivel global sunt create din bumbac, dar cultivarea bumbacului după metode convenționale poate distruge planeta în mod ireparabil”, a afirmat Cousteau în cadrul unui eveniment de vizionare din Berlin. ”Suntem încântați să sprijinim un documentar care deschide o fereastră către practici mai sustenabile de obținere a bumbacului. Obiectivul nostru este să putem inspira alte branduri și consumatorii și să le arătăm că obținerea bumbacului prin metode mai sustenabile are avantaje semnificative pentru oameni și pentru planetă”, a spus Hogue.

Alexandra Cousteau and  farmer Ter Singh making organic pesticide _ 2015

În documentarul de 60 de minute, gazda Alexandra Cousteau călătorește în India, Statele Unite și Germania și dezvăluie privitorilor cât de crucială este această schimbare către metode de producție mai sustenabile. 2,4% din terenul agricol mondial este plantat cu bumbac și, cu toate acestea, recoltele de bumbac consumă 24% și 11% din vânzările internaționale de insecticide și respectiv pesticide. Bumbacul organic aduce beneficii economice și ecologice semnificative, dar reprezintă mai puțin de 1% din recolta anuală totală a globului.

Alexandra Cousteau and organic cotton farmer Shivlal Jadha _ 2015 Mirell

Alexandra Cousteau vizitează câmpurile de bumbac din Madhya Pradesh, India, pentru a vedea în desfășurare producția de bumbac și a cunoaște câțiva fermieri locali ale căror vieți s-au îmbunătățit considerabil după ce au trecut de la metodele convenționale la cele sustenabile de producție. De la lucrători ONG din India și mai departe, Cousteau se întâlnește cu mari nume ale acestei industrii din Germania și Statele Unite ale Americii. Unul dintre cei mai progresiști retaileri de modă, C&A, își expune părerea prin experții săi în sustenabilitate, explicând de ce există o nevoie globală pentru produse organice și o mare necesitate pentru măsuri internaționale în această direcție. ”Consumatorii de modă europeni trebuie să înțeleagă că alegerile lor contează și pot sprijini o dezvoltare sustenabilă în țările cultivatoare de bumbac”, susține Hogue.

Alexandra Cousteau with David Millar at C & A 2 -_ 2016 Mirella Pappalar

Deborah Armstrong, vicepreședinte executiv al National Geographic Partners Europe remarcă: ”National Geographic crede în puterea științei, a explorării și a informării prin cuvânt și imagine de a schimba lumea. Modul în care hainele sunt produse afectează mediul nostru natural într-un mod la care puțină lume se gândește în fiecare zi”. «De dragul modei» evidențiază acest impact, dar și posibilele soluții, într-o manieră interesantă și incitantă pentru publicul nostru din toată lumea”.

Documentarul va fi difuzat de National Geographic Channel, în anumite regiuni selecționate, în luna mai. În România, premiera va fi transmisă pe 21 mai, de la ora 20.00.

Ți-a plăcut acest articol? Dă-ne LIKE pe Facebook.
Loading...

Articole similare