Urmareste-ne pe
TV Mania

Tot ce merită să știi despre televiziune

Turbo-mania!

20 November 2006

Cu 60 CP mai mult decat predecesorul sau, noul Porsche 911 Turbo este cel mai puternic model al acestei serii.

Atunci cand iti comanzi o pizza, o faci fie pentru ca ti-e foame, fie pentru ca nu gasesti altceva mai atragator prin meniul restaurantului unde iei masa. Daca ti-e foame, nu prea tii cont de modul in care a fost preparata acea pizza. Insa daca toate denumirile din meniu te indruma, invariabil, catre aceeasi delicioasa mancare italiana, dorinta ta suprema e ca pizza cu pricina sa fie cu adevarat deosebita. Gurmanzii stiu ca o pizza facuta traditional, in cuptor cu lemne, are un gust mai placut decat cea facuta in graba, intr-o bucatarie ultramoderna. Iar crusta crocanta are si ea, savoarea ei, dupa ce a sfarait la fel de traditional, ferita de orice contact cu suprafete metalice si senzori termici. Bucataria auto italiana, in schimb, a renuntat la aceste practici delicioase, invelind ingredientele tehnice de ultima ora in caroserii futuriste menite sa imbie si totodata sa tradeze sorgintea sportiva a modelului cu pricina. In mod surprinzator, nemtii, mari amatori de tehnica ultramoderna, si-au pastrat nealterate cateva dintre traditiile lor automobilistice. Cele mai evidente, bineinteles, concentrate la nivel estetic: blocuri optice rotunde, caroserii robuste, insa cu un coeficient aerodinamic foarte ridicat si, nu in ultimul rand, forme care iti amintesc de masinile clasice, fara a pierde din vedere capacitatile sportive ale modelului privit. Porsche a stiut dintotdeauna sa frapeze fara schimbari radicale de design. Ci cu modificari subtile si totodata de un impact vizual nemaiintalnit. A facut-o cu generatii intregi de 911. Iar acum a facut-o si cu noul 911 Turbo.
In materie de design, noul Turbo isi tradeaza performantele prin cateva detalii aparent minore, insa menite sa dea bine pe autostrada. E vorba despre gurile de aerisire vizibil marite fata de 911, blocurile optice frontale pentru semnalizare, partea posterioara latita cu 22 mm fata de versiunea Turbo anterioara, tevile de esapament incadrate in caroserie si, bineinteles, eleronul specific noului atlet teuton. Actualul model stoarce din motorul boxer-Six de 3.6 litri vreo 480 CP, cu 60 mai mult decat predecesorul sau.

ProMotor – Sambata, 11:45, Pro TV

Ți-a plăcut acest articol? Dă-ne LIKE pe Facebook.

Articole similare