Meghan Markle și Sarah Ferguson par să urmeze trasee similare după retragerea din familia regală. Ambele au pierdut titlul HRH, au apărut în emisiuni TV și au făcut dezvăluiri controversate în interviuri cu Oprah Winfrey.
Meghan Markle și Sarah Ferguson par să urmeze trasee similare după retragerea din familia regală. Ambele au pierdut titlul HRH, au apărut în emisiuni TV și au făcut dezvăluiri controversate în interviuri cu Oprah Winfrey.
Cuprins
Meghan Markle și Sarah Ferguson, deși au intrat în familia regală britanică în epoci diferite, par să urmeze un parcurs similar după retragerea din rolurile oficiale. Potrivit Daily Mail, ambele au pierdut titlul HRH, au apărut în emisiuni de tip reality TV și au făcut dezvăluiri controversate în interviuri cu Oprah Winfrey.
Cuprins
Sarah Ferguson provenea dintr-o familie cu legături aristocratice și a fost primită în familia regală în 1986, când s-a căsătorit cu Prințul Andrew. Meghan Markle, în schimb, venea dintr-un cu totul alt mediu – era o actriță de succes la Hollywood, cunoscută pentru rolul din serialul Suits, înainte de a se căsători cu Prințul Harry în 2018.
Ambele au atras atenția publicului prin stilul lor nonconformist și prin încercarea de a aduce un aer nou în monarhia britanică.
După retragerea din îndatoririle regale, atât Meghan – care a furat recent privirile la Săptămâna Modei de la Paris – cât și Sarah au fost private de titlul HRH (Alteța Sa Regală).
Sarah și-a păstrat titlul de Ducesă de York ca o curtoazie, dar stilul s-a schimbat din «Alteța Sa Regală Ducesa de York» în «Sarah, Ducesa de York».
În mod similar, Meghan și Harry au convenit să nu mai folosească titlul HRH, deși nu au fost adoptate legi în acest sens. Totuși, ambele ducese par să fi avut dificultăți în a accepta această realitate.
Conform biografiei lui Andrew Lownie despre Prințul Andrew, Sarah a continuat să folosească titlul HRH la lansarea memoriilor sale, deși fusese retras cu luni înainte. Recent, Meghan a stârnit controverse după ce o prietenă a postat o imagine cu un coș cadou însoțit de o notă semnată «Cu complimentele ASR Ducesa de Sussex».
Atât Meghan cât și Sarah au participat la emisiuni de tip reality TV după retragerea din familia regală. În 2011, Sarah a apărut în seria «Finding Sarah» pe Oprah Winfrey Network, în încercarea de a-și reabilita imaginea publică. Meghan a lansat recent al doilea sezon al seriei «With Love, Meghan» pe Netflix, oferind detalii din viața sa personală.
După divorțul de Prințul Andrew, Sarah a folosit aparițiile televizate ca pe o formă de terapie publică, vorbind deschis despre dificultățile sale financiare și emoționale. Meghan a mers pe o direcție mai rafinată, concentrându-se pe teme de dezvoltare personală, familie și empatie. În ambele cazuri, proiectele TV au servit drept instrumente de reconstrucție a propriei imagini, în afara umbrei monarhiei.
Ambele ducese au acordat interviuri explozive lui Oprah Winfrey, făcând dezvăluiri despre viața în familia regală. În 1996, Sarah a declarat că viața regală «nu este un basm». În 2021, Meghan și Harry au făcut acuzații șocante într-un interviu vizionat de 50 de milioane de oameni la nivel mondial.
În timp ce Sarah a vorbit despre presiunile resimțite în perioada căsniciei și despre izolarea de care a avut parte la Palat, Meghan a descris o experiență marcată de anxietate și lipsa sprijinului din partea instituției regale. Ambele interviuri au avut un impact uriaș asupra imaginii Casei Regale, marcând momente cheie în istoria recentă a monarhiei britanice.
Atât Sarah cât și Meghan au publicat cărți pentru copii după retragerea din rolurile regale. Sarah a avut succes cu seria «Budgie the Little Helicopter» în anii ’90. Meghan a lansat «The Bench» în 2021, inspirată de relația dintre Harry și fiul lor Archie.
Sarah a continuat să scrie și în anii recenți, publicând noi volume pentru copii și cărți ilustrate, în timp ce Meghan a preferat un ton poetic și emoțional, încercând să transmită valori de familie, iubire și încredere.
Ambele ducese au lansat colecții de produse personale. Sarah a scos o gamă de ceaiuri și biscuiți în scop caritabil în 2020. Meghan a lansat recent brandul «As Ever», care include gemuri și ceaiuri.
Sarah Ferguson a explicat că ideea sa a venit din dorința de a promova „bucuria lucrurilor simple”, în timp ce Meghan își propune prin noul brand să readucă în prim-plan produsele artizanale, inspirate de natură. În ambele cazuri, brandurile personale reflectă o dorință de independență financiară și o reconectare cu publicul prin proiecte autentice.
Deși au urmat parcursuri similare, Sarah a declarat recent că «nu o cunoaște cu adevărat pe Meghan» și că «nu s-au întâlnit prea mult». Totuși, asemănările dintre cele două ducese rămân frapante, ambele părând să se adapteze cu dificultate la viața în familia regală și alegând ulterior o carieră publică controversată.
Fiecare, în felul ei, a reușit să transforme pierderea unui titlu regal într-o nouă formă de libertate – chiar dacă nu întotdeauna lipsită de scandal.
Sursa foto: Hepta
Citește și: