Dacă vrei să găseşti soluţiile potrivite ca să îţi creşti productivitatea, încearcă cele 7 ponturi de mai jos:
Foloseşte timpul petrecut la TV în avantajul tău
Cine a spus că nu poţi să fii productiv/a şi atunci când te uiţi la TV? Important este să ştii ce să alegi. În ziua de azi, televizorul îţi poate fi prieten sau duşman, în funcţie de cum alegi să îl foloseşti.
Dacă lucrezi de acasă, poţi să foloseşti televizorul pentru a lucra mai uşor. Porneşte-l şi alege muzică pe placul tău, o emisiune preferată sau chiar un podcast care să ruleze în surdină. Cu un suport pentru televizor de perete poţi să instalezi uşor un astfel de device atât în birou, cât şi-n living sau pe balcon.
Suportul de televizor pentru perete te ajută să economiseşti spaţiu, dar şi bani. Nu va mai trebui să comanzi o comodă TV sau alte piese asemănătoare. Unde mai pui că suportul de televizor de perete are un preţ prietenos, ce porneşte de la câteva zeci de lei. Ca să mergi la sigur, alege întotdeauna un suport de televizor pentru perete reglabil.
De asemenea, poţi să foloseşti televizorul şi pentru a învăţa lucruri noi. Creşterea productivităţii nu înseamnă doar muncă, ci şi timp dedicat dezvoltării personale şi învăţării. Urmăreşte documentare, tutoriale online sau chiar cursuri pe televizor, fără să faci rabat de la confort.
Ia mai multe pauze
Mai multă productivitate nu trebuie să însemne muncă, muncă şi iar muncă. Dimpotrivă, pauzele chiar te pot ajuta să munceşti mai bine şi mai eficient. Învaţă să iei pauze atunci când munceşti sau studiezi, ca să îţi limpezeşti mintea şi să te poţi concentra mai bine. În general, o pauză la o oră sau două de muncă este alegerea ideală.
Foloseşte un planner
Un planner cu o structură bine realizată îţi poate fi de folos ca să lucrezi mai eficient. Notează în planner sarcinile de lucru, proiectele profesionale sau chiar personale, întâlnirile şi obiectivele zilnice sau săptămânale. Găseşti atât plannere pe hârtie, cât şi variante digitale, astfel încât să îţi fie uşor să alegi un model potrivit pentru tine.
Amână momentele dedicate reţelelor sociale
De foarte multe ori, timpul petrecut pe reţelele sociale îţi poate afecta productivitatea, de aceea este bine să controlezi atent această activitate. Dacă ai tendinţa să pui mâna pe telefon în timp de lucrezi sau să iei pauze foarte lungi pe care le petreci pe social media, încearcă să amâni cât mai mult momentul. Poţi chiar să duci telefonul în altă încăpere atunci când munceşti.
Nu te grăbi să începi prea multe proiecte
Când ai prea multe pe cap, productivitatea tinde să scadă. De aceea, trebuie să alegi cu atenţie proiectele în care te implici şi să stabileşti un volum de muncă şi responsabilităţi care funcţionează pentru tine. Acest lucru este valabil atât pentru proiectele de la locul de muncă, cât şi pentru proiectele personale.
Prioritizeaza sarcinile de lucru
Nu toate sarcinile din viaţa de zi cu zi au acelaşi nivel de importanță. Încearcă să prioritizezi taskurile cât mai bine ca să îţi creşti productivitatea. Începe cu stabilirea sarcinilor urgente, iar mai apoi decide ce responsabilităţi poţi amâna pentru zilele viitoare sau chiar delega către alte persoane.
Învaţă să iei decizii în timp util
Când te gândeşti zile în şir la o situaţie şi amâni să iei o decizie, productivitatea scade. De aceea, este esenţial să înveţi să iei decizii în timp util. Cântăreşte cu atenţie avantajele şi dezavantajele, ca să poţi lua hotărâri asumate fără anxietate sau stres.
Ca să lucrezi aşa cum îţi doreşti şi să ai spor în toate proiectele, inspiră-te din cele 7 ponturi de mai sus şi aplică-le în rutina ta de zi cu zi.