Cu două game-show-uri de cultură generală în grila din toamna aceasta a postului Kanal D, plus încă unul ce urmează a fi lansat, am putea spune despre Dan Negru că este „Stăpânul quiz-urilor”. Mai ales că și el își antrenează memoria. Cum? Prin imitație... Detalii, în cele ce urmează!
Dan Negru, analiza emisiunilor de la TV
Și în acest sezon, Dan Negru continuă la Kanal D antrenamentul național de limba română cu un nou sezon al quiz show-ului „Jocul cuvintelor cu Dan Negru”, dar și cu noi ediții ale formatului „Tu urmezi!”. Un pariu pe care prezenttorul TV mizează încă de la prima difuzare. În plus, îl vom vedea pe Dan Negru, tot la Kanal D, prezentând un alt show de anvergură – „The Floor”, ale cărui preselecții sunt încă în desfășurare.
Iar te joci la Kanal D… „Tu urmezi!” a ajuns la al doilea sezon, iar „Jocul cuvintelor” la sezonul 3. Apropo de cuvinte, care sunt acele cuvintele ghicite de concurenți care ți-au dat și ție de furcă?
„Tu urmezi!” și „Jocul cuvintelor” arată că se poate! Că poți să aduci formate TV curate care să aibă priză la public. E nevoie doar de puțin curaj din partea televiziunilor. Firește că ne bucură cantitatea publicului, dar calitatea publicului de la „Jocul cuvintelor” sau „Tu urmezi!” este ce ne uimește de la sezon la sezon. E incredibil că televiziunea încă mai are public smart. Hopa, am folosit un englezism! Astea ne dau de cap. Trăim ceva similar cu perioada ridicolă a franțuzismelor Coanei Chirița, dar nimeni nu are curajul să spună asta.
Ce ne poți spune despre „The Floor”, am înțeles că deja a început castingul…
E promisiunea pe care am făcut-o publicului isteț, că vom aduce noutăți pentru oameni deștepți în piața TV. The Floor este un format mondial de succes și mă bucur că sunt prezentatorul acestui show în România. Am avut șansa ca-n Moldova și România să prezint cele mai de succes hituri în materie de quiz, din ultimii 20 de ani, iar “The Floor” e noutatea de ultima oră.
49 de concurenti se înscriu pentru un joc complet (n.r. – care se derulează pe parcursul a patru ediții), podeaua LED gigantică este un punct de atractie pentru concurenti şi telespectatori, competiţia se desfăsoara unu la unu între competitori, iar premiul cel mare al unui joc complet este de 50.000 de lei. Acestea sunt doar cateva dintre elementele importante ale unui show complex, cu adevărat spectaculos.
Dacă ai putea face o statistică orientativă… care este cuvântul pe care îl foloseșți cel mai des într-o zi?
Depinde de zi. Duminica de exemplul, Dara, Bogdan sau Codruța. În timpul unei zile de filmare, Nico, Dana și numele tuturor colegilor mei.
Florin Piersic, cel mai bun model pentru Dan Negru
Cum îți antrenezi tu memoria?
Imitându-l pe prietenul meu, Florin Piersic. Când merg cu el cu mașina, Florin nu ascultă radio sau muzică, ci recită din minte roluri, poezii. Așa a ajuns cu mintea limpede la 80 de ani. Încerc să-i fur ideea.
Și cât de mult au preluat copiii tăi din „apetitul” tău pentru cuvinte?
I-am învățat că un om care are un vocabular vast are mai mari șanse în viața. Azi, cei mai mulți sunt cu „gen” în gura. Oamenii ăștia vor fi mereu sclavi. Știu că e și asta o tendința, să creștem proști, dar cred că toți putem să ne opunem prostiei. Quiz-urile sunt un bun exemplu. Cele bine făcute; pentru că exista și quiz-uri care la noi îndeamână la prostie în loc să îndemne la gândire.
„Ro-engleza” este din ce în ce mai prezentă în vocabularul actual… Cât de invazive ți se par cuvintele preluate din alte limbi, în acest moment?
Întâlnesc corporatiști care stâlcesc și engleza, și româna. Asta e grav. Peste ani vom râde de ei cum râdem azi de Coana Chirița.
Care au fost cele mai memorabile reacții pe care le-ai primit din partea telespectatorilor care te-au recunoscut pe stradă, la magazin… etc.?
Sunt reactii firești. Mă bucură când oamenii îmi strâng mâna pe strada. E dovada faptului că mi-am făcut bine treaba în anii ăștia de televiziune.
„Văd bani mulți aruncați în formate care par noi”
Ce alte producții ți-au atras atenția în ultima vreme? Dincolo de ce faci tu la Kanal D…
Mă sperie monotonia pieței de TV de la noi, lipsa de curaj. Văd bani mulți aruncați în formate care par noi, dar, de fapt, acestea reiau același idei ale unor formate mai vechi. Probabil asta e unul dintre motivele pentru care televiziunea din România, ca breaslă, pierde energie și avânt. Nu streaming-urile sau social media ne ucid, ci lipsa noastră, a celor din TV de curaj. Și mă sperie discriminarea de vârstă pe care n-o vezi niciunde în lume în TV. Dimpotrivă, credibilitatea e adusă de vârstă în meseria asta. Suntem singura țara din Europa care face exact invers.
Vara asta ai călătorit mult, atât prin țară, dar ai ajuns și în Japonia. Ce te-a impresionat acolo cel mai mult?
Calmul oamenilor. Pentru că au încredere că statul va fi lângă ei, orice s-ar întâmpla. De aici vine liniștea tuturor celor de afară. Noi suntem pe cont propriu.
Ce urmează pentru tine în toamna aceasta? Din toate punctele de vedere…
Profesional mă bucură că sunt implicat în curajul celor de la Kanal D de a aduce proiecte TV deștepte, istețe, pentru un public de TV pe care toți îl credeau pierdut. „Jocul cuvintelor” sau „Tu urmezi!” au demonstrat că nu e așa, au demonstrat că încă există public de calitate dispus să deschidă televizorul. „The Floor” vă întări asta!