„Red Eye” este un thriller britanic captivant, în șase părți, plin de adrenalină, care își poartă spectatorii într-o călătorie tensionată între un zbor de noapte de la Londra la Beijing, străzile Londrei și coridoarele puterii din Whitehall.
de Redactia Tvmania,
„Red Eye” este un thriller britanic captivant, în șase părți, plin de adrenalină, care își poartă spectatorii într-o călătorie tensionată între un zbor de noapte de la Londra la Beijing, străzile Londrei și coridoarele puterii din Whitehall.
Cuprins
Serialul, scris de scenaristul Peter A. Dowling, cunoscut pentru lucrări precum „Black and Blue” și „Flightplan”, aduce în prim-plan o distribuție de excepție, incluzând actori precum Jing Lusi, Richard Armitage, Lesley Sharp și Jemma Moore.
Jing Lusi, o talentată actriță britanico-chineză, o interpretează pe DC Hana Li, o polițistă care se confruntă cu o misiune neașteptată de a escorta un suspect, Dr. Nolan, înapoi în China. Pe parcursul serialului, Hana descoperă adevăruri tulburătoare despre crimele de la bordul avionului, își reexaminează relația cu sora ei, Jess, și își confruntă propriile răni legate de identitatea sa britanico-chineză. Am stat de vorbă cu Jing Lusi pentru a afla mai multe despre experiența ei în „Red Eye” și despre ce face acest serial atât de special.
AXN este încântat să anunțe premiera națională a serialului captivant „Red Eye”, care va debuta pe 2 septembrie 2025, la ora 21:00.
Scenariul mi s-a părut genial. Pagini care te țin cu sufletul la gură și foarte inteligente. Mi-a plăcut personajul, conceptul, intriga, și abia așteptam să aflu ce urmează.
Am fost încântată de perspectiva de a o interpreta pe Hana. E ca o gură de aer proaspăt. Nu am mai văzut un personaj asiatic portretizat atât de realist și autentic într-un serial britanic până acum. Hana este o fată obișnuită, care își face treaba, fără să deranjeze pe nimeni, până când este atrasă în această poveste nebunească. Sunt atât de fericită nu doar că există un astfel de personaj asiatic, ci mai ales că am avut ocazia să-l interpretez.
Când am filmat „Crazy Rich Asians”, întreaga distribuție a simțit acel moment de schimbare. Am avut exact același sentiment când am citit scenariile pentru „Red Eye”.
Și când filmam, era ceva atât de simplu ca să văd atâtea fețe asiatice în jurul meu, fiecare făcându-și treaba, mergând mai departe. Sună banal și obișnuit, dar de fapt este extraordinar, pentru că nu vezi așa ceva de obicei. De multe ori, personajul asiatic este simbolic sau se încadrează în anumite stereotipuri, cum ar fi cel comic sau savantul serios. A fost foarte emoționant să văd această gamă de talente asiatice extraordinare, toate acolo cu un motiv care nu era doar bifarea unei căsuțe. Cred cu adevărat că „Red Eye” este un moment de cotitură.
Este plină de viață și autentică. Este un om real, cu defecte, dar nu într-un mod foarte evident – uneori personajele din drame par destul de extreme. Desigur, astfel de oameni există în societate, dar de multe ori par a fi singurii portretizați pe ecran. Pentru mine, Hana este mai degrabă o femeie obișnuită, cu propriile ei lupte și propria istorie.
Hana se simte folosită de Jess, pentru că Jess încearcă mereu să vândă povești despre ea fără permisiunea ei. Dar există și o dinamică mai complexă. Jess este de rasă mixtă – este sora vitregă a Hanei, iar mama ei este albă. Hana are un complex legat de asta. Fiind un imigrant asiatic pur și văzându-și sora beneficiind de ceea ce ea consideră a fi un privilegiu al albilor, acest aspect reprezintă o sursă de durere pentru Hana și influențează dinamica lor ca surori.
Este foarte supărată din cauza asta, nu în ultimul rând pentru că trebuie să facă un zbor lung doar pentru a se întoarce imediat! Dar mai există și ceva mai profund, pe care îl descoperim pe parcursul serialului. Este destul de traumatizant pentru Hana să se întoarcă în Est. Hana a părăsit Asia când avea cinci ani, iar eu am părăsit China tot la cinci ani, așa că atunci când am citit asta în descrierea personajului, mi s-a părut că este predestinat. Când m-am întors în China pentru prima dată, ca adolescentă, a fost ceva cu adevărat declanșator.
Întoarcerea în țara natală, chiar dacă nu am amintiri clare, este stocată în sistem, în ADN-ul tău. Povestea Hanei este devastatoare, așa că atunci când este trimisă înapoi în Est, există răni adânc îngropate care așteaptă să fie confruntate. Dacă nu ar fi tratat cu sensibilitate, felul în care China este reprezentată în serial ar putea fi un subiect dificil. Dar serialul te poartă într-o călătorie și ne invită pe toți să ne confruntăm cu prejudecățile, preconcepțiile și judecățile noastre pe parcurs. Acesta este unul dintre aspectele serialului care mi-au plăcut foarte mult: felul în care media și societatea pot manipula narațiunea și influența gândirea noastră.
Da, la început este pe pilot automat și presupune imediat că Nolan este un ucigaș cu sânge rece. În apărarea ei, toate dovezile prezentate indică în acea direcție, și crede că el se întoarce în China dintr-un motiv legitim. Înțelege misiunea, dar pe măsură ce lucrurile merg prost în avion, sistemul ei de convingeri începe să se clatine, nu mai știe ce se întâmplă și începe să piardă controlul.
Totul se reduce la încredere. Nu știe în cine poate avea încredere în acest zbor, suspiciunea planează asupra tuturor. Când m-am întâlnit prima dată cu producătorii pentru a discuta despre „Red Eye”, era la o lună după lansarea primului sezon din „Traitors”. Eram obsedată și tot spuneam: „E ca Traitors într-un avion!” Îmi place dinamica dintre Hana și Nolan pentru că, exact când crede că poate avea încredere în el, el îi trădează încrederea. Este un joc psihologic de-a șoarecele și pisica.
Este predispusă la insubordonare. A mai fost un pic rebelă în trecut, luând lucrurile în propriile mâini, ceea ce a fost frustrant pentru lanțul de comandă de deasupra ei. De aceea, șeful ei (Simon) i-a spus la începutul serialului că trebuie să accepte misiunea de a-l însoți pe Nolan în China și să nu facă tam-tam. Hanei îi place să provoace autoritatea, acesta este unul dintre lucrurile care îmi plac cel mai mult la ea.
Am iubit avionul! Am stat acolo șase săptămâni, și a devenit un fel de glumă, pentru că iubeam avionul atât de mult, încât practic m-am mutat acolo. Colțul de sub scaunul din fața mea era ca o a doua cameră, plin cu lucrurile mele: papuci, hanorace, gustări, umbrele… Ba chiar au apărut într-un cadru o dată, iar echipa a trebuit să oprească filmarea și să-mi scoată toate lucrurile! Oricât de mult îmi place să filmez în locație, este plăcut să te simți ca acasă într-un studio și să te așezi cu adevărat.
„Red Eye” este o poveste fantastică, revigorant de originală, și cu siguranță nu am mai citit astfel de scenarii înainte. Sper ca publicul să fie captivat. Deși este un thriller, este foarte centrat pe personaje, așa că există multe în care publicul se poate implica emoțional. Pentru mine, cel mai palpitant aspect este că acesta va fi un moment de referință în reprezentarea asiatică britanică. Vedem acum o mulțime de seriale și filme de succes cu asiatici în prim-plan în America, dar în Marea Britanie nu am văzut asta până acum. Cred că acesta este începutul a ceva cu adevărat uimitor și important. Sper ca publicul să îmbrățișeze și să se bucure de acest serial la fel de mult cât ne-a plăcut nouă să-l realizăm și că „Red Eye” va deschide ușa pentru ca mai mulți asiatici să aibă o voce și să-și spună poveștile.
Difuzat pe AXN pe tot parcursul lunii septembrie în fiecare marți, la ora 21:00, Red Eye, serial cu miză mare, promite să țină telespectatorii cu sufletul la gură cu amestecul său de intrigi politice, acțiune intensă și mistere dezvăluite.
Sursa foto: AXN
Citește și: