Homepage  / Știri / Televiziune

Postul TDC s-a rebranduit: „Dizi oferă mult mai multe decât dramă”, spune Haymi Behar, Chief Marketing Officer la SPI International

Postul TDC s-a rebranduit: „Dizi oferă mult mai multe decât dramă”, spune Haymi Behar, Chief Marketing Officer la SPI International

de Redactia Tvmania

Luna octombrie a adus o schimbare grafică pentru postul TDC, casa unor seriale turcești precum „Dragoste infinită” sau „Dragoste de contrabandă”: logo-ul nou semnalizează modificarea numelui din Timeless Drama Channel în Timeless Dizi Channel. Haymi Behar, Chief Marketing Officer (CMO) la SPI International, explică într-un interviu pentru TVmania motivele care au stat la baza rebranduirii. 

  1. De ce ați considerat necesară rebranduirea postului, din Timeless Drama Channel în Timeless Dizi Channel?

Serialele turcești, sau dizi în turcă, sunt produse extrem de căutate, cu milioane de oameni care le consumă în întreaga lume. Sunt unice, incitante și diferite de orice altceva care este difuzat în prezent pe piață. Deși TDC face apel la iubitorii de dramă de toate vârstele și o demografie globală, oferă mai mult decât doar o „simplă” dramă. Pe măsură ce adăugăm din ce în ce mai multe seriale turcești noi la lista noastră de programe în mai multe teritorii, am ajuns să ne dăm seama că Drama din Timeless Drama Channel suna destul de limitativ atunci când este luăm în considerare lumea vastă și captivantă a serialelor turcești.

Dizi oferă mult mai multe decât dramă – este un gen original, cu personaje și povești bine scrise, care izvorăsc din cultura turcă, foarte capabile să rezoneze cu publicul din întreaga lume. Prin urmare, această tranziție își propune în primul rând să facă oamenilor cunoscute dizi în cât mai multe țări, un termen unic care integrează inima și sufletul serialelor turcești și tot ceea ce distinge genul acesta de toate celelalte conținuturi de pe piață.

  1. Cum se face că aceste producții sunt urmărite peste tot în lume?

Un gen propriu, dizi sunt seriale cu buget mare realizate de producători turci, filmate în frumosul Istanbul sau în Anatolia, create în jurul unor povești emoționante pline de pasiune, strâns țesute în jurul valorilor, simbolurilor și culturii turcești și care au coloane sonore unice. Dacă sunteți un fan al povestirilor captivante, pline de inimă și suflet, actori talentați care joacă personaje bine conturate, cu care putem rezona ușor și decoruri turcești fascinante, cu siguranță vă veți bucura de dizi.

În prezent, Turcia este al doilea cel mai mare exportator de seriale TV în străinătate după SUA, cu cifre de export care depășesc 350 de milioane de dolari pe an (2017) și se așteaptă să atingă 1 miliarde de dolari până în 2023. Dizi au călătorit în 146 de țări din întreaga lume, ajungând la 700 de milioane spectatori din Europa, Orientul Mijlociu, Asia Centrală, Africa și SUA.

Genul dizi a înflorit mai întâi la nivel local datorită faptului că turcii urmăresc în medie 3,5 ore de televiziune pe zi, iar dizi sunt al doilea cel mai urmărit conținut din Turcia imediat după știri. În fiecare sezon, în jur de 50 – 70 de dizi noi sunt lansate și doar puține sunt preluate pentru un sezon întreg. Turcii sunt foarte pretențioși cu ceea ce privesc și, prin urmare, au devenit din ce în ce mai selectivi atunci când vine vorba de a alege dizi cărora își dedică timpul. Acest lucru a creat un context competitiv pentru dizi la nivel local, unde doar cele care sunt cu adevărat unice ajung să fie extrem de populare.

La nivel internațional, lunga și bogata istorie a Turciei, plus o geografie care a găzduit multe civilizații joacă un rol crucial în succesul dizi. Acest amestec de culturi ajută la crearea de povești centrate pe relații și emoții capabile să transceandă generații, precum și granițele multor alte țări. Faptul că populația tânără a Turciei, îmbogățită cultural în diverse țări, este influențată de marile schimbări economice și culturale din ultimele decenii, creează cadrul perfect pentru dramele captivante bazate pe contraste bine stabilite între bogați și săraci, periferici și urbani, care sunt ilustrate prin personaje puternice și imagini frumoase. Aceste opoziții sunt similare cu cele la care asistăm în viața noastră de zi cu zi și sunt capabile să rezoneze cu publicul, indiferent de unde provine.

Această apreciere locală combinată cu abilitatea dizi de a trece granițele culturale prin bugetul mare de producție, subiectul care se concentrează pe emoțiile împărtășite universal și peisajul exotic turcesc care i-a făcut pe străini să dorească să călătorească special pentru a vedea imaginile din seriale, au făcut ca dizi să devină un succes internațional.

  1. În afară de numele stației, ce alte noutăți aduce rebrandingul?

Scopul acestui rebranding include și o schimbare a logo-ului în care scrie Dizi în diamantul violet, în loc de TDC, într-un efort de a familiariza spectatorii cu acest termen unic în țările unde TDC este disponibil și a genera utilizarea locală. În plus, am achiziționat conținut foarte nou pe care am început deja să îl introducem în programul nostru din România de-a lungul verii. Ne-am angajat să aducem seriale noi, populare, interesante spectatorilor noștri din întreaga lume și suntem în comunicare constantă cu producătorii turci de renume pentru a aduce mai mult conținut pe ecranele Timeless Dizi Channel.

  1. Cum a fost anul 2020 pentru TDC? Cum v-a afectat situația pandemică planurile?

La SPI, acordăm prioritate flexibilității în era transformării digitale și am lucrat cu cea mai mare determinare pentru a oferi spectatorilor noștri servicii de înaltă calitate, fără întrerupere. Pandemia a creat schimbări în modul și cantitatea de conținut pe care oamenii o consumă la nivel global. Fiind nevoiți să rămână în case în timpul pandemiei, telespectatorii din întreaga lume au început să folosească telecomenzile televizoarelor și dispozitivele lor conectate la internet mai frecvent decât de obicei. În acest timp, cererea pentru TDC a crescut: canalul va fi disponibil în curând în Nepal, India, Africa de Sud și Elveția și în mai multe teritorii din Orientul Mijlociu. Canalul își extinde rapid amprenta pe tot globul, tot mai multe familii ajungând să experimenteze lumea captivantă a dizi.

De asemenea, asistăm la o creștere mondială a consumului global de VoD și lucrăm la crearea de produse noi, inovatoare și personalizate pentru a se potrivi gusturilor în continuă schimbare ale clienților. Mulți spectatori caută modalități de a-și vedea conținutul preferat oriunde și oricând doresc. Într-un efort de a satisface această nevoie, dezvoltăm în prezent o aplicație Dizi, care permite spectatorilor din întreaga lume să urmărească, la cerere, o selecție extraordinară a celor mai bune dizi de la producătorii importanți. Vom dezvălui informații mai detaliate despre aplicația Dizi foarte curând.

Haymi Behar, Chief Marketing Officer (CMO) la SPI International

  1. În România, ce titluri au mers foarte bine? Dar la nivel regional? 

Printre primele trei titluri din oferta noastră în rândul publicului român se numără drama epocă „Kurt Seyit & Shura”, hitul mondial „Black Money Love” („Dragoste de contrabandă”) și câștigătorul Premiului Emmy Internațional „Endless Love” („Dragoste infinită”). Aceste trei serii sunt extrem de populare și în celelalte regiuni ale noastre, dar și serialul „Unchiul Kara”. Aceste producții spun povești care atrag publicul de pretutindeni. Tragediile și răzbunarea familiei, triunghiurile amoroase și obstacolele care par imposibile se reunesc în aceste povești, făcându-le foarte accesibile și dorite pe piața internațională. 

 

  1. Ce noi titluri intenționați pentru viitorul apropiat?

Ne asigurăm că avem cele mai populare seriale, unice și apreciate de critici, de care spectatorii din întreaga lume se vor bucura și ne asigurăm că vom face acest lucru prin alianțe strategice cu producătorii turci de top de pe piață. Cu peste 600 de ore de conținut nou, inclusiv dizi apreciate la nivel mondial, serialele curente includ: „Dragoste infinită”, „Răzbunare pe tocuri”, „Unchiul Kara”, „Dragoste de contrabandă”, „20 de minute”, „Kurt Seyit și Shura”, „Eșarfa roșie” și „Sfârșitul”. Televiziunea noastră difuzează, de asemenea, în premieră, trei seriale unice și exclusive pe micile ecrane la nivel mondial: „Mame și mămici”, „Cinci frați” și „A opta zi”.

Am achiziționat un pachet excepțional de seriale noi de la Ay Yapim, cel mai mare producător de seriale turcești. Două dintre acestea le-am lansat în feedul nostru românesc în timpul verii: „Răzbunare pe tocuri” în iunie și „Dragoste infinită” în august. „Răzbunare pe tocuri” este o poveste din suburbii, plină de farmec, răzbunări și… modă. „Dragoste infinită” este serialul de lungă durată care a devenit primul serial cu scenariu turcesc care a câștigat un premiu Emmy internațional și îi are în rolurile principale pe favoriții fanilor Burak Özçivit și Neslihan Atagül. Noi seriale vor fi adăugate pe lista de programe în acest an și în 2021, seriale în care joacă unele dintre cele mai populare vedete turcești, așa că rămâneți conectați la noutățile noastre.

  1. Ce planuri aveți pentru 2021?

În prezent, lucrăm activ cu partenerii noștri operatori pentru a lansa canalele și serviciile noastre VoD în mai multe teritorii din întreaga lume. De asemenea, vom introduce conținut nou de excepție pe canalele noastre – noutățile vor fi dezvăluite pe parcursul anului.

În plus, lucrăm la perfecționarea produselor digitale existente și la dezvoltarea de noi produse care să răspundă noilor obiceiuri și cerințe de vizionare. Planificăm să ne continuăm expansiunea geografică în anul următor, iar piața SUA este una dintre zonele pe care ne vom concentra. Așteptăm cu nerăbdare să introducem noua noastră aplicație Dizi în întreaga lume și să continuăm să accelerăm efortul de expansiune în ceea ce privește modelele TVoD și SVoD în mai multe teritorii, inclusiv în SUA, pentru distribuție liniară și digitală.

Cel mai nou VIDEO
Urmărește-ne pe Google News
ALTE ARTICOLE INTERESANTE

Lasă-ne emailul tău ca să-ți trimitem zilnic cele mai importante articole scrise de jurnaliștii TVMANIA

Abonează-te
buton