Homepage  / Recomandări

„Să nu ucizi.” – Campanie Știrile Kanal D împotriva femicidului și violenței domestice

„Să nu ucizi.” – Campanie Știrile Kanal D împotriva femicidului și violenței domestice

de Redactia Tvmania

Zeci de femei își pierd viața în fiecare an în România din cauza violenței domestice. Campania Știrilor Kanal D „Să nu ucizi.” își propune să rupă tăcerea, să aducă în atenție tragediile nevăzute și să ceară o lege fermă și măsuri concrete pentru prevenirea femicidului.


O urgență națională care cere acțiune

În fiecare an, femeile ucise în România nu sunt doar statistici – sunt fiice, mame, surori, prietene – victime ale unui sistem care nu le-a protejat la timp. Pentru fiecare viață pierdută, acum este prea târziu, dar există încă zeci sau sute de potențiale victime în întreaga țară.

Campania „Să nu ucizi.” vine să rupă tăcerea și să ceară acțiune imediată, prevenție reală și schimbarea legii pentru descurajarea crimelor.


Bilanțul femicidului în România

Datele sunt alarmante:

  • În medie, 5 femei sunt ucise în fiecare lună.
  • 165 de femei sunt agresate zilnic de partener.
  • Una din patru femei a cunoscut abuzul cel puțin o dată în viață (sursa: raport comisie parlamentară „România fără violență domestică”).

În spatele fiecărui caz se află teamă, tăcere și lipsă de reacție, atât din partea celor din jur, cât și a autorităților. Femicidul este crimă sistematică și expresia extremă a violenței repetate împotriva femeilor, afectând nu doar victimele, ci și familiile și comunitățile lor.


Mesajul Știrilor Kanal D

“Crima este ultimul act al unui lanț de abuzuri și suferințe. Fiecare viață pierdută este și un eșec al nostru, ca societate. Fiecare dintre noi trebuie să semnaleze abuzul, să nu închidă ochii și să ceară instituțiilor să ia atitudine. Ne dorim schimbarea legii, justiție reală pentru victime, prevenție și o societate în care să nu dicteze frica. Cerem cu voce tare acțiune, responsabilitate, empatie. Prevenirea femicidului nu este opțională, este o datorie morală și socială”, a declarat Mihai Ghiță, managerul Știrilor Kanal D și prezentatorul emisiunii „Asta-i România!”.


Cum se desfășoară campania

Începând din 28 octombrie, în fiecare marți, în cadrul Știrilor Kanal D din Prime Time, vor fi difuzate reportaje despre cazuri cutremurătoare:

  • Tragedii care ar fi putut fi prevenite.
  • Mărturii ale supraviețuitoarelor și apropiaților victimelor.
  • Interviuri cu autorități și specialiști care pot propune soluții concrete.

Claudia Costandiș, reporter al Știrilor Kanal D, a realizat întreaga serie de reportaje din cadrul campaniei. Demersul va fi susținut de vedetele Kanal D, Kanal D2 și Radio Impuls, precum și pe proprietățile digitale din portofoliul Dogan Media.


Solidaritate și intervenție timpurie

Doar prin solidaritate, intervenție timpurie și politici eficiente putem construi o societate în care femeile să trăiască în siguranță. Campania aduce în atenție suferința ascunsă, dă voce victimelor violenței domestice și solicită acțiune concretă din partea comunității și autorităților.

Fiți alături de Știrile Kanal D în campania “Să nu ucizi.”, îndreptată împotriva femicidului și violenței domestice. Când nu este prea târziu, să acționăm și să spunem cu voce tare: „Să nu ucizi.”


În caz de urgență

Numărul Telverde pentru victimele violenței domestice: 0800.500.333 – disponibil tuturor celor care au nevoie de ajutor sau doresc să semnaleze un caz.

Urmărește-ne pe Google News
Cel mai nou VIDEO
Insula Iubirii 2025
ALTE ARTICOLE INTERESANTE

Lasă-ne emailul tău ca să-ți trimitem zilnic cele mai importante articole scrise de jurnaliștii TVMANIA

Abonează-te
buton