Află de ce construirea unor relații pozitive cu restul colegilor de muncă este importantă pentru cariera ta.
Având o relație pozitivă cu restul colegilor, cresc șansele de a obține performanțe notabile, atunci când lucrați împreună la un proiect. Faptul de a avea colegi de echipă pe care îi respecți te poate motiva să dai tot ce ai mai bun, iar o bună comunicare între voi vă poate ajuta pe toți să îndepliniți mai eficient diverse sarcini.
Colaborarea între membrii echipei duce, de obicei, la mai puțină ambiguitate în comunicare, iar fiecare va ști mai clar care sunt exact sarcinile lui specifice, ceea ce nu poate însemna decât mai puțin stres la job.
2. Îți îmbunătățește productivitatea
Pe lângă îmbunătățirea productivității generale prin faptul că membrii echipei se înțeleg bine între ei, faptul de a avea relații pozitive la birou îți poate crește productivitatea și abilitățile profesionale.
Atunci când ai o relație bună cu toți colegii tăi, probabilitatea de a fi mai productiv este mai mare, deoarece muncești cu mai multă plăcere și te dedici obiectivelor companiei.
3. Îți stimulează moralul
Tonusul psihic al angajaților poate influența productivitatea generală a acestora. Faptul de a avea relații bune cu persoanele alături de care petreci atât de mult timp în fiecare zi de lucru îți va îmbunătăți moralul, ceea ce poate avea efecte pozitive asupra randamentului profesional.
Mai mult, atunci când există colaborare între colegi, se pot ivi mai multe oportunități de a lua parte și la alte activități care te-ar putea ajuta să te simți mai bine și mai util societății.
Puteți decide împreună să vă implicați într-o cauză socială, redirecționând 3,5% din impozitul pe profit pentru a ajuta un copil să meargă la școală. Un astfel de obiectiv comun vă poate apropia ca grup și vă poate crește moralul, deoarece, atunci când îi ajutăm pe alții, putem experimenta senzații de satisfacție și fericire, iar actul de a dărui eliberează endorfine, ce declanșează o senzație pozitivă în organism.
4. Crește rata de retenție a angajaților
O echipă care își păstrează membrii cheie oferă, de obicei, rezultate mai bune pe termen lung, deoarece toată lumea este obișnuită cu stilurile și atitudinile profesionale ale colegilor.
Angajații care se simt apropiați unii de alții și de companie sunt mai puțin predispuși să caute un loc de muncă în altă parte, nu numai pentru că sunt mulțumiți din punct de vedere profesional, ci și pentru că relațiile personale pe care le-au stabilit la actualul job pot fi dificil de reconstruit în altă parte.
5. Este benefică pentru sănătatea ta
Faptul de a avea un sprijin social puternic este considerat, pe scară largă, ca fiind un factor important pentru sănătatea fizică, în timp ce izolarea socială este, de obicei, asociată unui risc mai mare de a dezvolta probleme de sănătate.
Deși acest lucru este valabil și pentru viața personală, faptul de a avea relații pozitive și interacțiuni sociale la locul de muncă te poate ajuta să te menții sănătos din punct de vedere fizic și mintal.
6. Inspiră la creativitate
Faptul de a colabora eficient la job te poate stimula să gândești creativ. Lucrul într-un mediu în care te simți relaxat în legătură cu afișarea propriei personalități îți poate oferi inspirația și sprijinul de care ai nevoie pentru a veni cu idei și soluții inovatoare, ce pot îmbunătăți procesele de lucru.
Așadar, înțelegerea importanței construirii de relații la locul de muncă te poate ajuta să avansezi în carieră și să faci munca mai plăcută. Indiferent de domeniul în care lucrezi, construirea relațiilor de colaborare poate avea un impact direct asupra succesului tău profesional.
Sursa foto: freepik.com